Sztrandek
dalekiego rejsu
/bardzo mały jacht kilowy/
Opis
ogólny
Wersja ta powstała na bardzo konkretne i sprecyzowane
"zamówienie". Jest przeznaczona
dla dwóch osób planujących dalekie rejsy. W
stosunku do wersji
podstawowej
zostały zmienine linie teoretyczne w celu zwiększenia wyporności i
dzielności.
Jednym z założeń bylo zapewnienie załodze możliwości
"odpoczynku" od stałego
przebywania razem. Dlatego dwie oddzielne kabiny, co zaowocowało
centralnym
kokpitem. Jest też wersja kadłuba z klasycznym kokpitem. Duża wyporność
kadłuba wynika z konieczności pomieszczenia
zapasów
oraz wody. Takielunek
topowy,
zdublowany sztag i achtersztag. Wypornościowy kil z blachy
stalowej 2-3 mm o
konstrukcji
żebrowej. Na sterze
stopnie
ułatwiajace wejście z wody.
Konstrukcja, podobnie jak w całej
sztrandkowej
rodzinie oparta jest na łączeniu
płatów
poszycia
na wzdłużnikach. W wielu miejscach można wykorzystać metode
"szycia"
drutem miedzianym i oblaminowania połączeń paskami maty i
żywicą
epoksydową. Kadłub oblaminowany z
zewnątrz
laminatem
epoksydowym. |
Dane techniczne
Długość kadłuba
Długość linii wodnej
Szerokość kadłuba
Zanurzenie
Wyporność:
Powierzchnia ożaglowania
grot
fok 1
fok 2
genaker
Ciężar
własny
Balast
Ilość koi
Zbiorniki wody
Materiał
WC |
495 cm
446 cm
219 cm
125 cm
1450kg
8,95 m kw
6,73 m kw
11,15 m kw
20 mkw
400 kg
450
kg
2
200 l.
sklejka + laminat epoksydowy
chemiczne
|
Dokumentacja.
Dla wszystkich chcących budować jednego Sztrandka DR dla
siebie,
dokumentacja jest bezpłatna. Każdy może ją
wydrukować ze strony www. Do opuszczenia naszych wód
terytorialnych jacht musi być
zarejestrowany. Jeżeli armator (budowniczy)
będzie chciał Sztrandka DR zarejestrować, będzie
wymagana tzw.
licencja. Licencje będę wysyłał budowniczym
normalną pocztą, tym którzy przyślą mi zdjęcia z
różnych stadiów budowy.
Zdjęcia zostaną wykorzystane do zrobienia katalogu
pływających
Sztrandków DR
oraz opisu budowy w zdjęciach. Następnym budowniczym będzie łatwiej.
Będą
mieli do kogo zwrócić sie o pomoc i zobaczyć na zdjęciach
jak to się robi.
|