@P-851 Puffin
/opis - rysunki/


Opis ogólny
    "Puffin" przeznaczony jest do morskiego pływania rekreacyjnego i turystycznego. Duża wyporność, klasyczne linie, długi kil to cechy które dają jacht o dużej dzielności oraz sprawiają ze jacht jest przyjazny dla załogi, zdolny do żeglugi w każdych warunkach na duże odległości. Dla 4 osób zapewnia autonomie pływania 60 dni. Takielunek topowy, podwójne sztagi, achtersztagi i wanty kolumnowe.Ożaglowanie o powierzchni podstawowej 40 mkw. Grot posiada dwie refbanty. System refowania grota na biblokach. Fok wyposażony jest w roller. Genua stawiana na swoim liku od końca bukszprytu do topu. Zamiast genui można stawiać genaker.  
    Duża wyporność P-851 pozwala na budowanie go w dowolnej technologii mającej zastosowanie do kadłubów okrągło dennych. 
Przy wykonywaniu serii jachtów kadłub i pokład wykonany jest w formach negatywowych z laminatu poliestrowo-szklanego. W części podwodnej to laminat monolityczny. W części nadwodnej zarówno kadłub jak i pokład jest konstrukcji przekładkowej. Daje to sztywność kadłuba i dobrą izolację cieplną.
    Przy wykonywaniu jednostkowym, laminatowy kadłub może być wykonany w innych technologiach  np. on-off. Miłośnicy jachtów drewnianych mogą  skorzystać z technologii "słomkowej" lub "obłogowej". Oblaminowanie kadłubów drewnianych laminatem epoksydowym zapewni im długowieczność, całkowitą szczelność oraz  łatwość późniejszej konserwacji.

Rysunki poglądowe.
 Widok ogólny

 
        Silnik stacjonarny, diesel o mocy 20-30 KM zamontowany jest pod kokpitem. Pokład i dach pokładówki pokryty w całości powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Kokpit odpływowy. W części rufowej zamontowane są platformy z drabinkami ułatwiające wejście z wody na pokład. 

     Jacht wyposażony jest w instalację elektryczna, gazowa i wodną. Instalacja elektryczna  12 V oparta o dwa akumulatory, 120Ah  dla celów serwisowych -nawigacja i oświetlenie oraz akumulator  75 Ah -rozruchowy. Instalacja gazowa zależna od posiadanej kuchenki. Butle gazowe w oddzielnym schowku  z przewietrzaniem i odpływem gazu poza kadłub. Instalacja wodna  dla wody słodkiej oparta o dzienny zbiornik rozchodowy i wody zaburtowej. Obie instalacje wyposażone w pompki elektryczne i nożne.
     
      Pokład wyposażony jest w półkosze dziobowe i rufowe. Reling ze stalówki rozpinany jest między koszami i podtrzymywany przez stójki relingowe. Pokład wyposażony jest w nadburcia.

Schematy zabudowy
Wariant I.

   

  


Podstawowa zabudowa wnętrza przedstawiona jest dla 4 osób załogi.  Podwójna koja dziobowa o długość 200 cm oraz dwie hundkoje o długości 200cm każda. Messa na prawej burcie z kanapą L i stołem dla całej załogi.
Kanapa może być zamieniona po opuszczeniu stołu na podwójny tapczan.
W każdej koi znajduje się bakista na większe rzeczy osobiste oraz nad koją są jaskółki na drobiazgi załogi.

Lewa burta to stolik nawigacyjny, wygodny kambuz i spora szafa ubraniowa. W kambuzie dwupalnikowa kuchenka, zlewozmywak, lodówka oraz duża ilość szafek i schowków.

W kabinie sanitarnej WC i umywalka


Każdy armator może zrealizować swój wariant zabudowy. Jedynym ograniczeniem jest jego wyobraźnia w kształtowaniu wnętrza.















Wariant II.
Wariant III.
<powrót> <powrót>

(c) Wojtek Kasprzak   Katalog - index: P851k-2