@P-851
Puffin
/opis
- rysunki/
Opis
ogólny
"Puffin" przeznaczony jest do morskiego pływania rekreacyjnego i
turystycznego. Duża wyporność, klasyczne linie, długi kil to cechy
które dają jacht o dużej dzielności oraz sprawiają ze jacht jest przyjazny dla załogi, zdolny do
żeglugi w każdych warunkach na duże odległości. Dla 4 osób
zapewnia autonomie pływania 60 dni. Takielunek
topowy, podwójne sztagi, achtersztagi i wanty kolumnowe.Ożaglowanie
o powierzchni podstawowej 40 mkw. Grot posiada dwie
refbanty. System refowania grota na biblokach. Fok wyposażony jest w
roller. Genua stawiana na swoim liku od końca bukszprytu do topu. Zamiast genui można stawiać genaker.
Duża wyporność P-851 pozwala na budowanie go w dowolnej
technologii mającej zastosowanie do kadłubów okrągło
dennych. Przy wykonywaniu serii
jachtów kadłub i
pokład wykonany jest w formach negatywowych z laminatu
poliestrowo-szklanego. W
części podwodnej to laminat monolityczny. W części nadwodnej
zarówno
kadłub jak i pokład jest konstrukcji przekładkowej. Daje to
sztywność kadłuba i
dobrą
izolację cieplną.
Przy wykonywaniu jednostkowym,
laminatowy kadłub może być
wykonany w
innych technologiach np. on-off. Miłośnicy
jachtów
drewnianych mogą skorzystać z technologii "słomkowej" lub
"obłogowej". Oblaminowanie kadłubów drewnianych laminatem
epoksydowym zapewni im długowieczność, całkowitą szczelność oraz
łatwość późniejszej konserwacji.
Widok
ogólny
|
Silnik
stacjonarny, diesel o mocy 20-30 KM zamontowany
jest pod kokpitem. Pokład
i dach pokładówki pokryty w całości powierzchniami
przeciwślizgowymi.
Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Kokpit
odpływowy. W
części
rufowej zamontowane są platformy z drabinkami ułatwiające
wejście z wody na pokład.
Jacht wyposażony jest w instalację elektryczna, gazowa
i wodną. Instalacja
elektryczna 12 V oparta o dwa akumulatory, 120Ah
dla
celów serwisowych -nawigacja i oświetlenie oraz
akumulator 75 Ah -rozruchowy. Instalacja gazowa zależna od
posiadanej kuchenki. Butle gazowe w oddzielnym schowku z
przewietrzaniem i odpływem gazu poza kadłub. Instalacja wodna
dla wody słodkiej oparta o dzienny zbiornik rozchodowy i wody
zaburtowej. Obie instalacje wyposażone w pompki elektryczne i nożne.
Pokład wyposażony jest w
półkosze dziobowe i
rufowe. Reling ze stalówki rozpinany jest między koszami i
podtrzymywany przez stójki relingowe. Pokład wyposażony
jest w nadburcia.
|
Schematy
zabudowy
Wariant I.
|
Podstawowa
zabudowa wnętrza przedstawiona jest dla 4 osób
załogi. Podwójna koja
dziobowa o
długość 200 cm oraz dwie hundkoje o długości 200cm
każda. Messa na prawej burcie z kanapą L i stołem dla całej załogi.
Kanapa może być zamieniona po opuszczeniu stołu na podwójny tapczan.
W każdej koi znajduje się bakista na większe rzeczy osobiste oraz nad
koją są jaskółki na drobiazgi załogi.
Lewa burta to stolik nawigacyjny, wygodny kambuz i spora szafa ubraniowa. W kambuzie dwupalnikowa kuchenka, zlewozmywak,
lodówka oraz duża ilość szafek i schowków.
W kabinie sanitarnej WC i umywalka
Każdy armator może zrealizować
swój wariant zabudowy.
Jedynym
ograniczeniem jest jego wyobraźnia w kształtowaniu wnętrza.
|
Wariant II.
|
|
Wariant III.
|
|
<powrót> |
<powrót> |
(c)
Wojtek Kasprzak Katalog - index: P851k-2
|