MJ 900 -"Sun Bird" - 9m jacht turystyczny
/opis - rysunki/


Opis ogólny
      MJ900 "Sun Bird"  to 9m szybki jacht turystyczny.  Założeniem projektowym było zapewnienie maksymalnie komfortowych warunków bytowania dla załogi oraz  osiąganie możliwie dużych prędkości przy róznych warunkach wiatrowych. MJ900 -"Sun Bird" dla 6 osobowej załogi to warunki komfortowe dzięki 3 oddzielnym kabinom przy dowolnie długich rejsach. Dodatkowo 4 osoby moga spać w mesie na rozkładanych kanapach.
     Kadłub budowany jest jako kompozyt laminatowy w formach negatywowych. Balast wewnętrzny lub w wersji balastowo-mieczowej w kilu bedącym jednocześnie skrzynią mieczową. Pokład i kokpit pokryty teakiem lub powierzchniami przeciwślizgowymi.

Rysunki poglądowe.
Widok -ożaglowanie


          Bezpieczeństwo pływania zapewnione jest przez dużą stateczność. Jacht posiada duży  współczynnik balastowy czyli duży zapas stateczności oraz fakt  że wszystkie otwory w kadłubie są powyżej  poziomu wody nawet w przechyle  z żaglami na wodzie.
        Bezpieczeństwo użytkowania to płaskie powierzchnie pokładu i kabiny wyposażone w powierzchnie przeciwślizgowe, szerokie półpokłady, wysokie relingi, fok na rolerze i sprowadzenie wszystkich fałów do kokpitu.
       Duży otwarty kokpit zapewnia załodze dobre warunki do pracy i rekreacji. 
       Wygoda to wysokość stania  wynosząca  195 cm. Duża kabina sanitarna z natryskiem, wygodna mesa i kambuz oraz  koje o długości 200 cm.  W części rufowej platforma kąpielowa z drabinką ułatwiającą wejście z wody na pokład.

        Silnik  przyczepny o mocy 10-15 KM schowany jest w studzience pod kokpitem. Można zrezygnować ze studzienki i silnik przyczepny zamontować na pantografie. Zwolennicy diesli stacjonarnych  mogą swoje jachty wyposażyć w takie silniki  zarówno z klasyczną linią wału jak i przekładnią sail-drive.

       Maszt aluminiowy stawiany jest na pokladzie w cęgach. Takielunek ułamkowy z jedną parą salingów.  Fały biegną wewnątrz masztu i sprowadzone są do kokpitu. Takielunek stały z lin strunowych.

     Jacht wyposażony jest w instalacje elektryczną 12 i 230V, gazową oraz wodną. Instalacja elektryczna  12 V oparta jest o dwa akumulatory, 120Ah  dla celów serwisowych: -nawigacja, hotel i oświetlenie oraz akumulator 45 Ah -rozruchowy. 
Widok pokładu i propozycja zabudowy


     Instalacja gazowa zależna od zainstalowanej  kuchenki. Butle gazowe w oddzielnym schowku  z przewietrzaniem i odpływem gazu poza kadłub. Instalacja wodna  dla wody pitnej oparta o dzienny zbiornik rozchodowy i druga wody zaburtowej. Instalacje wyposażone w pompki elektryczne i nożne. Jacht może być wyposażony w instalację wody ściekowej z odprowadzaniem ścieków  do zamkniętego zbiornika.

Wariant zabudowy dla czarterów.
     Zabudowa wnętrza zapewnia załodze komfortowe warunki mieszkalne w długich rejsach. Wszystkie koje maja długość  2m i są umieszczone w 3 kabinach, kabinie dziobowej i 2 kabinach rufowych. Wygodna mesa z duzym stołem dla całej załogi.  Mesa  posiada 2 rozkładane kanapy ktore mogą pełnić rolę dodatkowych koi dla 4 osób. Na burtach nad kojami znajdują sie jaskólki przeznaczone na drobiazgi załogi.
     Na prawej burcie znajduje sie
duża kabina sanitarna z pełną wesokością stania. Wyposażona jest w umywalkę, natrysk i WC typu "morskiego" lub chemiczne.
     Wygodny kambuz na lewej burcie wyposazony w zlewozmywak, kuchenkę gazową i lodówkę.

Wariant zabudowy armatorskiej.
     Wariant ten przeznaczony jest dla 4 osob zalogi.  Koje znajdują sie w dwu kabinach dwuosobowych. Dodatkowo jest mozliwość uzyskania 4 dodatkowych  miejsc do spania na rozkładanych kanapach w mesie. W stosunku do poprzedniego wariantu powiększona zostala kabina sanitarna oraz przybyły dwie wysoki szafy ubraniowe.

<powrót> <powrót>
(c) Wojtek Kasprzak   Katalog - index: MJ900-2