@P-750
/opis
- rysunki/
Opis
ogólny
"@P-750"
to
jacht turystyczny przeznaczony do morskiego pływania rekreacyjnego i
turystycznego. Duża wyporność, klasyczne linie, długi kil to cechy
które w sumie dają jacht o dużej dzielności,
zdolny
do
żeglugi w każdych warunkach na duże odległości. Dla 4 osób
autonomia pływania zapewniona jest na min. 30 dni.
Kadłub
i pokład wykonany
jest w
formach negatywowych z laminatu poliestrowo-szklanego. Kadłub
w
części podwodnej to laminat monolityczny. W części nadwodnej zarowno
kadłub jak i pokład jest konstrukcji przekładkowej. Przekładka z pianki
o zamkniętych porach. Zabezpieczy to sztywność kadłuba i
dobrą
izolację cieplną. Laminatowy kadłub może być
wykonany w
innych technologiach np. on-off . Miłośnicy
jachtów
drewnianych mogą skorzystać z technologii "słomkowej" lub
"obłogowej". Oblaminowanie kadłubów drewnianych laminatem
epoksydowym zapewni im długowieczność, całkowitą szczelność oraz
łatwość późniejszej konserwacji.
Widok
ogólny
|
Silnik
stacjonarny o mocy 15 KM zamontowany
jest pod kokpitem. Pokład
i dach pokładówki pokryty w całości powierzchniami
przeciwślizgowymi.
Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle
90 st. otwór
zejściówki powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. W
części
rufowej zamontowane są platformy kąpielowe z drabinkami ułatwiajace
wejście z wody na pokład.
Takielunek topowy, podwójne sztagi, achtersztagi i wanty kolumnowe.
Ożaglowanie o
powierzchni podstawowej
25 mkw. Fok na rolerze. Takielunek slup topowy,
podwójny
sztag i achtersztag, podwójne wanty kolumnowe.
Grot posiada
dwie
refbanty. System refowania na biblokach. Fok wyposażony jest w roller.
Genua stawiana na swoim liku od końca bukszprytu do
topu.
Jacht wyposazony jest w instalację elektryczna, gazowa
i wodną. Instalacja
elektryczna 12 V oparta o dwa akumulatory, 120Ah
dla
celów serwisowych -nawigacja i oświetlenie oraz
akumulator 75 Ah -rozruchowy. Instalacja gazowa zalezna od
posiadanej kuchenki. Butle gazowe w oddzielnym schowku z
przewietrzaniem i odplywem gazu poza kadłub. Instalacja wodna
dla wody słodkiej oparta o dzienny zbiornik rozchodowy i wody
zaburtowej. Obie instalacje wyposażone w pompki elektryczne i nożne.
Pokład wyposażony jest w
połówkowe
kosze dziobowe i
rufowe. Reling ze stalówki rozpinany jest między koszami i
podtrzymywany przez stójki relingowe. Cały pokład wyposażony
jest w drewniane lub aluminiowe nadburcia.
|
Schemat
zabudowy
|
Wariant I.
Wariant przeznaczony dla 5 osób.
Podwójna koja
dziobowa daje po skosie
długość spania 200 cm. W messie dwie koje o długości 200 cm
każda. Hundkoja na lewej burcie. Stolik nawigacyjny na prawej burcie,
wygodny kambuz na lewej. Kabina sanitarna to WC i umywalka.
Mażna też zainstalować natrysk.
Wariant II.
Wariant podstawowy, dla 4 osób. Zrezygnowano z hundkoi,
uzyskując dzięki temu znaczne powiększenie przestrzeni "ładunkowej"
niezbędnej do pomieszczenia zapasów na długi rejs.
|
|
Wariant III.
Wariant posiada podwójną koję dziobową i podwójną
hundkoję. Messa to wygodna dinetka która może być
zamieniona dodatkowo w podwójne spanie.
Toaleta
przeniesiona do przodu wyposażona jest w WC
chemiczne lub typu "morskiego".
Drzwi po otwarciu zapewniaja odizolowanie od messy i
przedzialu
dziobowego. Powstaje duże pomieszczenie mogące mieć
różne
wykorzystanie. Kambuz i stolik nawigacyjny na lewej burcie.
Wariant n.
Każdy armator może zrealizować swój wariant zabudowy.
Jedynym
ograniczeniem jest wyobraźnia. |
<powrót> |
<powrót> |
(c)
Wojtek Kasprzak Katalog - index: P750-2
|