@ 830 - Samanta -jacht marzeń

sierpień  2004
    W jednym z rejsow kolega uczył się gry na gitarze, katował nas różnymi szntami ale najlepiej wychodziła mu "Samantha"*). Po powrocie z rejsu przez dlugi czas nie mogłem uwolnić sie od jej melodi. Dopiero narysowanie tego jachtu przyniosło spokój.  Widać zawsze marzyłem o takim jachcie. :-)
  1. Opis ogólny  
  2. Propozycje zabudowy.  
  3. ...
Hej "Samantha", hej "Samantha",      
Kiedy wiatr Ci gra na wantach,
Gdy rysujesz wody taflę,
Moje serce masz pod gaflem.
Czasem ciężko prujesz wodę
I twe żagle już nie nowe.
Jesteś łajbą pełną wzruszeń,
Jesteś łajbą... co ma duszę.
F.F
C.a
F.d
a.a
C.C
a.a
F.G
a.G.a.a
 *)  Szanta  powstała na cześć konstrukcji  p.Zawadzkiego - kecz odkrytopokladowy o nazwie "Samantha".  Twórcami są Zejman & Garkumpel.
Opis ogólny
      "@830"  to jacht turystyczny przeznaczony do morskiego pływania rekreacyjnego i turystycznego. Klasyczne kształty kadłuba, długi kil zapewnią dużą dzielność w każdych warunkach. Ożaglowanie kuter-gaflowy. Przednie zagle  wyposażone w rolery.
 Kadłub i pokład może być wykonany  w formach  negatywowych lub w innej technologii  z laminatu poliestrowo-szklannego. Zarówno kadłub jak i pokład jest konstrukcji przekładkowej.  
W wersji drewnianej kadłub i pokład wykonane są z obłogów i oblaminowane z zewnatrz  transparentnym laminatem epoksydowym.

Dane techniczne.
Długość kadłuba 
Długość linii wodnej 
Szerokość kadłuba 
Zanurzenie 
Wyporność
Powierzchnia ożaglowania podstawowego
Balast

Ilość koi
Wysokośc w kabinie
Materiał
830 cm
675 cm
280 cm 
130 cm
3450 kg
35 mkw
1000 kg
4-6
190 cm
obłogi/laminat ps.




     Silnik stacjonarny o mocy 15 - 25 KM zamontowany w "skrzyni" pod stopniami zejściówki i pod kokpitem.  Pokładówka ma kształt umożliwiający bezpieczne chodzenie po niej, stosunkowo płaski dach.  Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle 90 st. otwór zejściówki powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. 

Propozycje zabudowy.

Zabudowa wnętrza,  klasyczna z drewna..


Wariant I.
Wewnetrzne stanowisko sternika.
Podwójna koja dziobowa daje po skosie dlugość spania ponad 200 cm. Dwie hundkoje odługości 200cm. Kabina sanitarna przeniesiona do przodu.  Koja na prawej burcie częściowo pod stolikiem nawigacyjnym, na lewej  pod szafka kambuzową. Kambuz na lewej burcie.

Wariant II.
Podwójna koja dziobowa daje po skosie dlugość spania ponad 200 cm. W messie dwie koje o długości 200 cm każda, na lewej burcie częściowo wpuszczona w szafkę kambuzowa. Na lewej burcie hundkoja pelnowymiarowa.
  Kabina sanitarna  z natryskiem i wc przy zejściówce na prawej burcie  Składany stolik nawigacyjny na prawej  burcie za kabiną sanitarną.  Pracując przy nim siedzi sie na prawej koii w messie. Dla wygody nawigatora koniec koi jest składany zapewniając mu miejsce na nogi. Kambuz na lewej burcie przy zejściówce. Kabina dziobowa oddzielona od messy szafkami.
 
Wariant N.
Każdy armator może zrealizować swój wariant zabudowy.  Pełna dowolność przy klasycznej zabudowie drewnianej.


Wojtek Kasprzak