@ 830 - Samanta
-jacht
marzeń
sierpień
2004
W
jednym z rejsow kolega
uczył się gry na gitarze, katował nas różnymi szntami ale
najlepiej wychodziła mu "Samantha"*). Po powrocie z rejsu przez dlugi
czas nie mogłem uwolnić sie od jej melodi. Dopiero narysowanie tego
jachtu przyniosło spokój. Widać zawsze marzyłem o
takim
jachcie. :-)
- Opis ogólny
- Propozycje
zabudowy.
- ...
|
Hej "Samantha", hej
"Samantha",
Kiedy wiatr Ci gra na wantach,
Gdy rysujesz wody taflę,
Moje serce masz pod gaflem.
Czasem ciężko prujesz wodę
I twe żagle już nie nowe.
Jesteś łajbą pełną wzruszeń,
Jesteś łajbą... co ma duszę.
|
F.F
C.a
F.d
a.a
C.C
a.a
F.G
a.G.a.a |
|
*)
Szanta powstała na cześć konstrukcji p.Zawadzkiego
- kecz
odkrytopokladowy o nazwie "Samantha". Twórcami
są Zejman
& Garkumpel. |
Opis
ogólny
"@830"
to
jacht turystyczny przeznaczony do morskiego pływania rekreacyjnego i
turystycznego. Klasyczne kształty kadłuba, długi kil zapewnią dużą
dzielność w każdych warunkach. Ożaglowanie kuter-gaflowy. Przednie
zagle wyposażone w rolery.
Kadłub i pokład może być wykonany w
formach negatywowych lub w innej technologii z
laminatu poliestrowo-szklannego. Zarówno
kadłub jak i pokład jest konstrukcji przekładkowej.
W wersji drewnianej kadłub i pokład wykonane są z obłogów i
oblaminowane z zewnatrz transparentnym laminatem epoksydowym.
Dane
techniczne.
Długość
kadłuba
Długość linii
wodnej
Szerokość
kadłuba
Zanurzenie
Wyporność
Powierzchnia ożaglowania
podstawowego
Balast
Ilość koi
Wysokośc w kabinie
Materiał
|
830
cm
675 cm
280 cm
130 cm
3450 kg
35 mkw
1000 kg
4-6
190 cm
obłogi/laminat ps. |
Silnik stacjonarny
o mocy
15 - 25 KM zamontowany w "skrzyni" pod stopniami zejściówki
i pod
kokpitem.
Pokładówka ma kształt umożliwiający bezpieczne chodzenie po
niej,
stosunkowo płaski dach. Zejściówka zamykana
sztorcklapą i
suwklapą. Przy przechyle 90 st. otwór
zejściówki powyżej poziomu zalewania. Kokpit
odpływowy. |
|
Propozycje
zabudowy.
Zabudowa wnętrza, klasyczna z
drewna..
Wariant I.
Wewnetrzne stanowisko sternika.
Podwójna koja dziobowa daje po skosie
dlugość spania ponad 200 cm. Dwie hundkoje
odługości 200cm. Kabina
sanitarna przeniesiona do przodu. Koja na prawej
burcie
częściowo pod stolikiem nawigacyjnym, na lewej pod szafka
kambuzową. Kambuz na lewej burcie.
Wariant II.
Podwójna koja dziobowa daje po skosie
dlugość spania ponad 200 cm. W messie dwie koje o długości 200 cm
każda, na lewej burcie częściowo wpuszczona w szafkę kambuzowa. Na
lewej burcie hundkoja pelnowymiarowa.
Kabina sanitarna z
natryskiem i wc przy zejściówce na prawej burcie
Składany stolik
nawigacyjny na prawej burcie za kabiną sanitarną.
Pracując
przy nim siedzi sie na prawej koii w messie. Dla wygody nawigatora
koniec koi jest składany zapewniając mu miejsce na nogi. Kambuz na
lewej burcie przy zejściówce. Kabina dziobowa oddzielona od
messy
szafkami.
Wariant N.
Każdy armator może zrealizować swój wariant
zabudowy. Pełna
dowolność przy klasycznej zabudowie drewnianej.
|
|
Wojtek
Kasprzak |
|